המלצות סרטי לייב אקשן ליום כיפור

0 555

live_action_logo.jpg

אלו מכם, הכופרים, שאינם מתכננים לצום ולבקש מחילה עבור כל הפשעים שביצעו בשנה האחרונה, ודאי כבר תכננו כיצד להעביר את יום כיפור הקרוב. חלקכם יטחן ארוחות על ימין ועל שמאל, יחרוש על משחקי וידיאו, יעביר את הזמן בלקרוא או שכבר הזמין כמות נכבדת של סרטי DVD, או יצפה, איך לא, באנימה. הקיצוניים ודאי יסעו לשכונת 100 שערים על ג’יפ, ידליקו מוזיקה של השטן בזמן שהם אוכלים חזיר וצועקים “Praise Jesus”. אבל אני אומר, חרגו ממנהגכם פעם בשנה, הכינו פופקורן וביום כיפור (שוב, במידה ואתם לא צמים) – צפו בסרטי לייב אקשן. מדובר בעולם עשיר ולעיתים אף מהנה לא פחות מהמקבילה המצויירת שלו. להלן מספר המלצות של סרטים שאני אישית מצאתי מהנים במיוחד, ויעבירו לכם את יום כיפור, ואולי אף סוכות, בשאנטי.

detective_conan.jpg

Dororo
שנה: 2007
ז’אנר: אקשן, הרפתקאות, על-טבעי

דורורו מבוססת על אחת מהמאנגות הרבות אותן כתב אוסאמו טזוקה – מי שנחשב לאבי האנימה והמאנגה. הסרט, הראשון מתוך טרילוגיה (שצפויה להיגמר שנה הבאה), מגוללת את סיפורו של היאקימארו, בנו של לורד פיאודלי. לפני שנולד, הובס הלורד בקרב ובייאוש פנה לעזרתו של שד שהציע לו כוח רב בתמורה לחלקי גופו של בנו העתיד להיוולד. הבן, היאקימארו, נולד כשבגופו חסרים משהו כמו…47 איברים, וזו כנראה סיבה טובה להשליך אותו לנהר. שנים אחר-כך, לאחר שגדל והתאמן בהרים אצל רוקח קשיש, יוצא היאקימארו להשיב את חלקי גופו ולנקום (איך לא). מדובר באחד מסרטי ההרפתקאות היותר יפים שיצא לי לראות, בעיקר בזכות העלילה הסוחפת ושתי הדמויות הראשיות: היאקימארו, ודורורו – גנבת צעירה ומופרעת המתלווה אליו למסע.

הסרט צולם לא רק ביפן אלא גם בניו-זילנד (כן, כמו שר הטבעות), ועל כן הוא מלווה בנופים קסומים. הקרבות בדורורו מגוונים ביותר ומכילים מפלצות, סמוראים, שדים והיד עוד נטויה. כולם יספקו רגעי הנאה צרופים עבור כל המשפחה…כלומר אלה שהלב שלהם בנוי לזה. אל תדאגו, אלימות ברוטאלית מדי לא תמצאו כאן (ומילה אישית: חבל). הסרט אף ניתן להשכרה/רכישה בישראל באוזן השלישית (תרגום אנגלי).

dororo.jpg

Gegege no Kitaro
שנה: 2007
ז’אנר: מתח, הרפתקאות, על-טבעי

באותה שנה בא יצא דורורו לאקרנים, סרט על-טבעי נוסף המבוסס על מאנגה רבת שנים ראה אור: Gegege no Kitaro. גם אם לא קראתם את המאנגה או צפיתם באמת מסדרות האנימה הרבות שיש לה, ודאי שמעתם על קיטארו בדרך זו או אחרת. הלייב אקשן הזה הפעם באמת מיועד לכל המשפחה. ראט מן, אויב/חבר ותיק של קיטארו, מגיע בטעות למערה של רוחות השועלים ולוקח את אבן השועלים המסתורית המעניקה כוח מסתורי ואפל לבעליו. אך ראט מן, שאינו מודע לכוחה הרב, מוכר את האבן לחנות תכשיטים. ממש במקרה, נכנס לחנות אביהם של קנטו ומיקה (השקוע בצרות כלכליות) על מנת למכור את טבעת הנישואין שלו. הוא רואה את האבן והיא “מדרבנת” אותו לגנוב אותה. לאחר שהאב מעניק את האבן לבנו קנטו, הוא נשלח למאסר בעוון גניבה.

המרדף אחר האבן המסתורית מתחיל. מי שרוצים אותה אלה נשמות השועלים בהנהגת השועל בעל תשעת הזנבות (לא אותו אחד שאתם חושבים עליו). קיטארו, שאינו יודע כי האבן ברשות קנטו, חייב כעת להגן עליו ועל מיקה וכל זה במרדף המכיל מפלצות, רוחות ועוד יצורים שרק חלמתם עליהם. כל העלילה נעה בין עולמות שונים, הכוללים יערות קסומים, העולם הבא, וטוקיו. סרט שיעביר את הזמן בכיף עבור כולם, בעיקר בזכות משחקו המשובח של אייז’י וונז – חבר להקת הרוק WaT הפופולארית – המשחק את קיטארו באופן שימיס בקסמו האישי לבבות של פאנגירלס ברחבי העולם. מומלץ? You Bet.

gegege_no_kitaro_2007.jpg

Dragon Head
שנה: 2003
ז’אנר: מתח, אימה

סרט אימה יפני, הידד! תארו לכם שאתם יושבים ברכבת, חוזרים מטיול שנתי עם החבר’ה מהשכבה ומעבירים דאחקות עם החבר’ה. ואז לפתע בום! אתם מתעוררים ומסביבכם הכל חשוך, הרוס, מלא אבק ו…כולם מתים. לא סתם מתים, משופדים במיטב הדרכים המגוונות שניתן לדמיין. כן, כבר עדיף להעביר חופשה באי של באטל רויאל מאשר למצוא את עצמך במצב הזה. זה מה שקרה לאַאוֹקי טְרוּ, שגילה שמה שנשאר מהרכבת נמצא מתחת למנהרה וכעת הוא לכוד. אך ל’מזלו’ הרבה הוא מוצא שני ניצולים נוספים – תלמיד פסיכי ומשוגע (זה לא אותו דבר בעצם?) בשם נוֹבּוּ שלא מהסס לנסות להרוג את טרו, ותלמידה מהשכבה, אקוֹ סטוֹ. לאחר שהשניים מצליחים להימלט מזרועותיו של לייט הפסיכופת, מגלים השניים מה קרה לעולם שבחוץ – ותאמינו לי שזה לא דבר טוב.

אפשר להגדיר זאת כסרט הרפתקאות בנוסף לסרט אימה, אך אם הייתי צריך לתת לו שם נוסף הייתי קורא לזה “הישרדות”. בכל פעם שהשניים מצליחים להימלט מחוויה מסוכנת אחת, נקלעים השניים לחוויה מסוכנת שניה. אין לסרט את העלילה הכי מתוחכמת, אבל הוא מכיל ארסנל דמויות רחב ומטורף למדי, כאשר השאלה הנשאלת באוויר בכל דקה של הסרט היא כיצד לכל השדים יכול להיות פה סוף טוב? צפו ותגלו. הסרט מבוסס על מאנגה בעלת אותו שם, שמקריאה רפרפת בה אני יכול להבטיח שהיא חוצה אפילו את גבולות האכזריות של הסרט.

dragon_head.jpg

Mushishi
שנה: 2007
ז’אנר: דרמה, סיינן, על-טבעי

לא אני אשם ששנת 2007 הייתה טובה לקולנוע היפני. מושישי, עליה ודאי שמעתם בתור סדרת אנימה ומאנגה מופתית (שמתורגמת בימים אלה לעברית), מתרחשת אף היא בעולם קסום. גינקו הוא מושישי, מה שנקרא מומחה למושי – חרקים מסתוריים הבאים במגוון הגדלים, הצבעים והצורות, ולהם יכולות קסומות – ולעיתים אף הרסניות. באנימה, כמו במאנגה, מוצג בכל פרק סיפור אחר בו מעורבים המושי, וגינקו (הדומה באופן מחשיד לקיטארו) נחלץ לעזרה. אנימציית ה-CGI בסרט היא בין הטובות שנראו בשנים האחרונות בסרטי לייב אקשן יפניים, ותוסיפו לזה את הנופים הקסומים והיערות, בליווי מוזיקת הרקע המצויינת של הסדרה, וקיבלתם חווית צפייה לכל החושים.

סרט הלייב אקשן, שנרכש לאחרונה להפצה בצפון אמריקה, מכיל ארבעה סיפורים מהמאנגה – פרקים 2, 7, 9 ו-15. ג’ואי אודאגירי בתפקיד גינקו מצליח להעביר את גינקו מהנייר או המסך הקטן באופן מצויין לעולם האמיתי, הייתי אומר אפילו שהסרט לא היה נראה אותו דבר בלעדיו. את מושישי ביים לא אחר מאשר קאטסוהירו אוטומו, מי שביים את קלאסיקת האנימה אקירה ואת סטימבוי הגרנדיוזי. לא לחובבי אנימה ומאנגה בלבד.

mushishi.jpg

Detective Conan
שנה: 2007
ז’אנר: קומדיה, דרמה, רומנטיקה, מסתורין

בשעה טובה הגענו למשהו שאינו קשור לעולמות קסומים, אפוקליפסיים מלאי יצורים מוזרים. סרט הטלוויזיה של Detective Conan הינו פריקוול לאנימה, ועל כן אין כל צורך לצפות בה על מנת להבין את הלך העניינים. דרמה קומית הכוללת פיענוח פשעים ורומנטיקה – מה רע?

כיתתם של שיניצ’י וראן מתכוננת לטיול על ספינה, משהו לו שיניצ’י מתנגד. הוא משנה את דעתו מהר כשהוא מגלה מכתב בו מוצהר כי במהלך הטיול ייחטף תלמיד, אך כשבסוף מי שנחטפת היא סונוקו – חברתה הטובה ביותר של ראן – שיניצ’י עושה את מיטב המאמצים למצוא אותה, בתקווה שבחתיכה אחת, ולהגן על שאר חבריו לכיתה. שיניצ’י מקבל שיחת טלפון מהחוטף המסתורי, שמתריע כי יחטוף תלמיד נוסף ב-12 בצהריים. כעת על שיניצ’י להתגבר על כשלונו הקודם, לתפוס את החוטף הבן-בליעל ולמנוע טרגדיה נוספת.  סרט לא ארוך במיוחד, 90 דקות, שיעביר את הזמן למי שאין לו כוח למשהו עתיר תקציב ופעלולים.

detective_conan.jpg

Nana 1+2
שנה: 2005-06
ז’אנר: קומדיה, דרמה, רומנטיקה

הייתי ממליץ לכם לוותר ולצפות בסדרת האנימה שהרבה יותר טובה, או במאנגה שנמכרת ברחבי העולם כמו גרביים, אך בלייב אקשן עסקינן ובלייב אקשן נישאר. כמו בסדרה, גם הלייב אקשן מציג את סיפורן של שתי נאנות בנות 20: שתיהן מגיעות מפרברים שונים ביפן אל עבר טוקיו, כל אחת למען המטרה שלה. הן נפגשות ברכבת ואז…בום! חלקי גופות ו…סורי, סרט לא נכון. הן נפגשות ברכבת, מה שמתחיל מערכת חברות מעוררת קנאה. נאנה, הפנאקיסטית המופרעת, רוצה להגשים את חלומה ולהקים להקה, ולעקוף את האקס שלה – גיטריסט להקת Trapnest המפורסמת שעזב את נאנה ולהקתם הקודמת. ואילו נאנה בניגוד לנאנה, הקרויה בפי כל “האצ’י”, מגיעה לטוקיו בעקבות החבר אחרי שחסכה מספיק כסף. השתיים עוברות לגור יחד, והרקעים השונים ממנו באו וההפכים באישיות הם שיוצרים רגעי הנאה צרופים בזה אחר זה.

NANA תמיד הייתה ידועה בזכות הסיפור שמכיל הומור מצויין, דרמה נוגעת ללב, רומנים סוערים, מוזיקה משובחת והדמויות הטובות ביותר. שני הלייב אקשן מכילים פחות או יותר את אותם הדברים, כמובן במינון שונה ובאופן שיתאים למסך הגדול. העלילה בשני סרטי NANA, בניגוד לסרטי לייב אקשן אחרי שאנחנו מכירים ( *שיעול* Death Note *שיעול*), עוקבת בצמוד אחר האנימה והמאנגה. רוב הקאסט עושה עבודה שנעה בין “סבירה” ל”מצויינת”. החסרון הבולט בסרט השני הוא היעדרה של אאוי מיאזאקי, מי ששיחקה את האצ’י בסרט הראשון, והחלפתה בשחקנית לא רעה אך רחוקה מהנוירוטיות שאפיינה את מיאזאקי. לא תפסיקו לפזז למשמע השירים שמלווים את הסרטים וההופעות החיות בהם, וזה אחד הבונוסים הטובים ביותר בצפייה. מומלץ, מומלץ ומומלץ בחום.

nana_1-2.jpg

מקווה שלפחות לחלק מהסרטים יש לכם כעת חשק לצפות בהם. כולם מבוססים על מאנגות במידה וזה מנחם איכשהו, אך עולם הקולנוע היפני הרבה יותר עשיר ומגוון ממה שמוצג בכתבה הקצרה הזאת. אם יש לכם סרטי לייב אקשן או אפילו סדרות שאתם אוהבים ורוצים להמליץ עליהם, נשמח לשמוע על כך בתגובות. גמר חתימה טובה וצום קל לכולם.

nana_television.jpg

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.