מוזיאון טיקוטין מצנן את הקיץ!

0 325

נכתב ע”י רם קיץ

קצת תרבות לא תהרוג אתכם; מוזיאון טיקוטין שובר השנה מספר שיאים בתחום הפעילויות שהוא מתכנן, כולן לרגל חגיגות היובל של המוזיאון.

tmjaבתחום ההרצאות, תוכלו למצוא את הרצאתו של פרופ’ יעקב רז: “היאקוזה – פשע, חברות ואסתטיקה בעולם התחתון” שמדבר, לא תאמינו, על היאקוזה. פרופ’ רז הוא אחד האנשים הבודדים בעולם ששהו במחיצת חברי היאקוזה ולמדו עליהם מקרוב. הוא מפורסם בזכות המאמרים והספרים שכתב בנושא תרבות יפן, בודהיזם, שירה יפנית, הסטוריה ועוד [יום שישי ה-2 ביולי, 10:30 בבוקר].

אם לא מתחשק לכם להרחיק לכת בשביל הרצאות, תשמחו לגלות כי המוזיאון מקיים מספר הקרנות, כולל “השכן הקסום שלי טוטורו“, סרטו עטור השבחים של הייאו מיאזאקי [יום שישי ה-30 ביולי, 10:30 בבוקר]. נוסף על כך יוקרן הסרט “כבוד ורעדה“, על אמילי, צרפתיה החולמת לשוב ליפן בה גדלה עד גיל 5, והתנהגותה המערבית הבוטה מדרדרת אותה אל תחתית סולם הדרגות: מנקה בשירותים [יום שישי ה-9 ביולי, 10:30 בבוקר]. לפני הסרט תתקיים הרצאת מבוא של איילת איידלברג, אנטרופולוגית וחוקרת דתות של המזרח הרחוק. הרצאת מבוא נוספת, של ד”ר איילה קלמפרר־מרקמן (מרצה באוניברסיטת ת”א העוסקת the_coveבחקר החברה ביפן), תתקיים לפני הקרנת הסרט “אהבה וכבוד“, על סמוראי לא יוצלח העובד כטועם מזונות של השוגון, והוא חולם לעלות בסולם הדרגות אך מאבד את ראייתו לאחר שטעם רכיכה רעילה [יום שישי ה-16 ביולי, 10:30 בבוקר].

אחרון חביב בתחום הוא “הלגונה הסודית“, סרט תיעודי מזעזע שגרם לגלי תדהמה רבים עקב ממצאיו בדבר גילויה של משחטת הדולפינים הגדולה בעולם, הממוקמת בלגונה סודית ביפן, ובה המים אדומים מדם הדולפינים שנשפך בה. מאות דולפינים נשחטים בלגונה ובשרם נמכר בשווקים ביפן, והסרט חושף לראשונה את התמונות המזוויעות ואת נסיונם של המקומיים להסתיר את הלגונה מעיניי הציבור [יום שישי ה-6 באוגוסט, 10:30 בבוקר].


מלבד אלה, יתקיימו במוזיאון סדנאות אומן, כגון “איקבנה” (סידור פרחים), סדנת בית וגן, סדנת עפיפונים, אוריגאמי, איפור, קליגרפיה, סדנת בישול, מחול בוטו ועוד. בנוסף ניתן לחזות בתערוכת “מאוצרות אוסף מוזיאון טיקוטין” ובה פריטים חדשים הקשורים בתרבות ובהסטוריה של יפן.

האירוע המרכזי יתקיים ב-2 ביולי, ובו הפנינג לכל המשפחה בחסות שגרירות יפן. ביום זה יערכו סיורים מודרכים, יתקיימו כל הסדנאות הנ”ל, ואף יוקרן הסרט “פוניו על הצוק” מבית מיאזאקי. לרעבים, לאורך כל היום יפעל דוכן אוכל יפני מסורתי (סושי!).

לפרטים המלאים על ההפנינג, הסדנאות, ההרצאות וההקרנות (קיצר, הכל) אתם מוזמנים להיכנס לאתר מוזיאון טיקוטין (תושבי חיפה שימו לב: על הכל אנחנו משלמים פחות מהשאר). נשמע חוויתי מספיק, מקווה לראותכם שם.

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.