מדריך הקוספליי השלם

0 941

נכתב על ידי: Vash the Stampede

שלום!

מה? אתם לא יודעים מה זה קוספליי? בושה וכלימה!
אבל לא נורא, זה קורה במשפחות הכי טובות…

למי שלא יודע, קוספליי הוא מונח שמשמעותו להתחפש לדמות מסויימת מסרט, סידרה או קומיקס/מנגה.

למרות שקיימים אנשים שעושים קוספליי באופן פרטי בבית למען הנאה עצמית (אני מאחל להם כל טוב), מה הפוע’נטה בלהתלבש מגניב אם א אחד לא רואה אותך?!

ולכן קוספליי הוא בדר”כ נפוץ יותר בכנסים ואירועים מיוחדים.

ונעבור לפרקטיות!

כל מי שרוצה לעשות קוספליי נתקל בבעיות הבאות:

-איזו דמות הוא רוצה להיות
-עד כמה להשקיע
-באילו חומרים להשתמש
-תקציב כספי
-יכולת עיבוד חומרים לתוצאה
-ואביזרים

ועתה, נפתור ביחד את כל הבעיות אחת אחת!

בחירת דמות

כדי להתחפש לדמות יש קודם כל לבחור אחת. לפני הבחירה יש להתחשב בנושאים הבאים: עד כמה התחפושת מסובכת, עד כמה היא תיראה טוב, מהם האמצעים העומדים לרשותי ואם אני באמת רוצה דווקא להיות הדמות הזו.

חשוב תמיד לזכור שרק בגלל שהדמות נראית טוב זה לא אומר שבמציאות היא לא תיראה מגוכחת… הבעיה הגדולה ביותר היא שדמויות מצויירות הן בעלות איכויות על אנושיות או כביכול “טובות מכדי להיות אמיתיות”. בעיה זו מפריעה בקוספליי כאשר הדמות (למשל makita מ-DBZ) לובשת ביגוד צמוד כדי להבליט שרירים אדירים, וכמובן שלאף אחד (חוץ ממנו אולי ^_^) אין באמת שרירים כאלה. אסור לשכוח שעם מספיק השקעה אפשר לעשות הכל, אבל מילת המפתח היא תמיד: “השקעה”. בעיה יותר נפוצה היא “צבע”. סדרות מצויירות ובעיקר סדרות יפניות הן מאוד צבעוניות בכדי להדגיש דמויות, רגשות וכדומה.

אולם!

ירוק בהיר משולב עם אדום צעקני וצהוב זוהר עלולים לאבד מהמגניבות שלהם כאשר הם לא בתוך הסדרה, ותידרש השקעה רבה ולפעמים גם מעט שדרוג של הלבוש כדי שתיראה יותר טוב. לכן, בחירת דמות צריכה להיעשות במחשבה תחילה כדי להימנע מהתבאסות שבסוף “זה לא נראה טוב”.


עד כמה להשקיע?

רמת ההשקעה תלויה בראש ובראשונה בך. עד כמה באמת חשוב לך שהתחפושת תהיה מוצלחת?… זוהי זכותו של כל אדם לא להשקיע מעבר לראות עיניו. אם רק מתחשק לך להיראות כמו הדמות באופן כללי גם זה טוב! כי עדיף קצת מאשר לא כלום… אבל זה לא למה אני כותב את זה!!!!!!! קוספליי עושים באהבה!, או שעושים רק קצת. בכל מקרה לדעתי כל אחד צריך להשקיע כל מאמץ (בלי לצאת מגבולות ההיגיון או לגרימת נזק עצמי) כדי שהתחפושת לו תהיה מושלמת… וזה בעיקרון כל העניין.


באילו חומרים להשתמש?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא בחירת חומרים. רוב האנשים לא מודעים לעובדה שחומרים זולים נותנים תוצאות זולות…אבל לפני שהולכים וקונים בד קבלר (Kevlar) בשווי 2000 שקל צריך קודם לעצור ולבדוק!
רוב הסדרות מכילות דמויות הלבושות בלבוש יומיומי כגון לבוש בית ספר יפני/אירופאי או לבוש מסורתי כגון חליפות אימון של סמוראים. במקרים אלו יש לשים לב שאין צורך בתפירה של תחפושת. יש פשוט לבדוק איפה אפשר לרכוש פריטים דומים במחירים זולים ובמצב טוב יותר אם כבר יש בבעלותכם לבוש דומה. בהנחה ואין זה המצב, והדמות היא מעט יותר מסובכת, צריך לשים לב לבעיות הבאות:
-דמויות הלובשות ביגוד מתכתי (כגון שריון) הן קשות לחיקוי שכן מתכת היא יקרה וקשה לעיבוד, וחומרים דמויי מתכת אינם מסוגלים בדר”כ לספק את מטרתם.
-דמויות הלובשות בגדים מסובכים (כגון מעילים או שמלות) דורשות עבודה מקצועית בכדי להגיע לתוצאות מרשימות.
-פיאות לא תמיד מסוגלות להתעלם מכח הכבידה.  

לכן אני חוזר שניה לשלב בחירת הדמות – שימו לב אם הדמות היא ניתנת לחיקוי!

כאשר הגענו לבחירת חומרים אפשר תמיד להשתמש בבדים מבגדים ישנים (משמע לחתוך חולצות ומכנסיים). אבל אם יש צורך ויש גם כסף אפשר ללכת לקנות בדים. ותתפלאו לגלות שבד הוא לא כל כך יקר! ביחוד בשוק בדים! אני השתמשתי ב-7 מטרים של אחד הבדים המשובחים ביותר בשוק והוא עלה לי 200 שקלים, אבל לא להיבהל!
רוב התחפושות לא דורשות יותר מ2-3 מטר בד ואין צורך לקנות את הבד האיכותי ביותר (דרך אגב יש לי המון שאריות)

והרי הגענו ל—-

 תקציב כספי

זה נכון שעם 10,000 שקל אפשר להזמין מחו”ל את התחפושת המקורית שעוצבה ע”י יוצרי הסידרה למען מסע פרסום… אבל באמת שאין לנו צורך בכל כך הרבה כסף בכדי להכין תחפושת טובה. תחפושת מסובכת יכולה להיראות טוב גם עם תקציב של 300 שקלים (ואני מדבר על תחפושת מושקעת!).
אפשר גם להגיע לתוצאות מצויינות בלי להוציא שקל נוסף! צריך רק להפעיל את הדמיון, ולשאול משפחה וחברים לעצתם לפני שהולכים ומבזבזים כסף או שניכנעים כבר בהתחלה. והרי למסר חינוכי!!!!!! כל מי שקורא את זה והוא בן 14 ומעלה שידע שהוא יכול להשיג “עבודה”! כן! “ללכת לעבוד”! גם לחלק פליירים או למכור שוקו בדוכן או לשטוף כלים ולפנות שולחנות בבית קפה! אפילו משכורת של 500 שקל בחודש היא די והותר (למרות שזה אפילו לא שכר מינימום, אז אל תצאו פראיירים). תחשבו על זה מתי בפעם האחרונה היו לכם 1200 שקלים ביד כל חודש שאתם יכולים לעשות איתם מה שבא לכם… לדוגמה: לבזבז אותם על שאיפה מהנה ומספקת כמו תחפושת לכנס! אני עבדתי במשך 3 שנים במזנון תמורת שכר מינימום (שהסתכם ב-1400 שקל בחודש) ועוד שנה וחצי בבית קפה תמורת 2500 שקל בחודש. מן הסתם שנשאר לי קצת בצד כדי להכין תחפושת מטורפת! אז כל עוד אתם לא מוגבלים שכלית או פיזית ואין לכם כל תירוץ נפשי (או פשוט בעיות מוטיבציה)… צאו לשם! תשיגו עבודה ותקטפו את פרי עמלכם!


יכולת עיבוד חומרים לתוצאה

רק בגלל שיש לכם את החומרים לא אומר שאתם יודעים לעבוד איתם. רק בגלל שאתם יודעים לעבוד איתם לא אומר שאתם טובים בזה.
וכאן נכנס הגורם הבעייתי הבא: (מדהים כמה בעיות יש בהכנת תחפושת!)

לאילו מאיתנו שהתמזל מזלם והם מכירים תופרים מקצועיים או לפחות איכותיים או מנוסים (כגון אמא או סבתא) יש פחות בעיה בנושא זה, אך לרובינו אין מזל כזה ועלינו להסתמך על בעלי מקצוע הדורשים שכר (או על פתרון אישי אחר). קשה למצוא בעל מקצוע שיסכים לעבוד תמורת שכר זעום או שבכלל יסכים לקבל על עצמו עבודה הזויה כמו לבוש של דמות מצויירת. יש גם כאלה שכבר מנוסים בבקשות מסוג זה וכל מה שנשאר זה למצוא אותם.


אביזרים

“מאיפה לעזאזל אני אמור להשיג חרב גרזן אם מכונת ירייה, משגר טילים, אבני קסם, פרופלור של מסוק, וכנפיים שמתחברות על הגב?” היא אחת מהשאילות שעלולות לצוצץ בזמן הכנת תחפושת.
מרבית הדמויות מסתובבות עם כלי נשק זה או אחר או סתם אם משהו מגניב שהוא חלק בלתי נפרד מהדמות. אי אפשר להשיג את החפצים האלה בשום מקום כי או שהם לא קיימים במציאות או כי הם פשוט יקרים מדי. מצד שני התחפושת תהיה חסרת משמעות בלעדם… אז חזרה ללוח התכנון! רובים וחרבות צעצוע יכולים לספק את הצורך אבל לא תמיד… וכאן נכנסים הפלסטיק ספוג הדבק והצבע! בעזרת חומרים גולמיים וזולים אלו אפשר להכין בבית את הציוד או לפנות לאדם מנוסה יותר (כגון קהילת הRDND בארץ). ישנם אביזרים שפשוט אי אפשר להכין וצריך לוותר עליהם מראש, אך אני עוד לא נתקלתי בכאלו. עם מספיק השקעה אפשר לעשות הכל! בתור דוגמא אישית אני עכשיו אפרט את הכנת התחפושת שלי vash the stampede בכדי לתת קצת המחשה לכל הנ”ל (תמונה של התחפושת עצמה בתחתית המדריך):


auron

התחפושת מכילה:

-מעיל ארוך בהכנה פרטית
-מגפיי עור
-משקפיי שמש
-מגיני ברכיים
-כפפות עור
-חולצה ומכנסיים שחורים
-אקדח ומחזיק לאקדח

והרי לפירוט!

-המעיל הוא הפריט המשמעותי ביותר בתחפושת ועלותו היא 1500 שקלים (200 עלות הבד) אך אני הצלחתי להשיג אותו בחצי מחיר בגלל שיצאתי עם החברה הכי טובה של התופרת;) .

-את המגפיים ששווים 1200 השאלתי מחבר שמתנדב במכבי האש ועל כן הם לא עלו לי שקל!

-את משקפיי השמש ששווים 250 שקלים השאלתי מחבר שהיה בבעלותם של משקפיים מתאימים והם לא עלו לי שקל!

-את מגיני הברכיים ששווים הוא 200 שקלים הישגתי באחי שמתעסק בהחלקה על סקייטבורד והם לא עלו לי שקל!

-החולצה והמכנסיים היו כבר בבעלותי

-והאקדח עלה לי 100 שקלים כי הוא ממש איכותי ואת המחזיק לאקדח הישגתי מאבא.

אם תשימו לב קיצצתי עלויות מ-3250 שקלים בעומדן ל-950 דרך מעט חשיבה תכנון והשקעה.
אני מסכים בהחלט ש950 שקלים זה בכלל לא מעט כסף לתחפושת, אבל התוצאות מדברות בשם עצמן.

אם יש לכם עוד שאלות שלא נענו כאן אתם יותר ממוזמנים לשאול אותי, ואני אשתדל לענות לכם במלוא תשומת הלב.

מי יתן והקוספליי שלכם ירקיע לשחקים!


LOVE AND PEACE




והרי התחפושת שהכנתי (ואני לבוש בה) אשר פירטתי עליה קודם:



Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.