יש לכם הזדמנות לצפות בנסיכה קאגויה

0 732

סטודיו ג’יבלי המפורסם מוציא סרט חדש, “סיפורה של הנסיכה קאגויה” [The tale of Princess Kaguya] ולכם יש הזדמנות לצפות בו כמו שצריך: על מסך קולנועי. הסרט יוקרן במסגרת פסטיבל הסרטים הבינ”ל בחיפה שיערך בחול המועד סוכות.

עלילת הסרט, כפי שנלקח מעמוד הסרט באתר הפסטיבל: “אוקינה, קוצר במבוק מבוגר, מוצא יום אחד נסיכה זעירה בתוך קנה במבוק. הוא לוקח אותה הביתה ויחד עם אשתו מגדל את הילדה. הנסיכה והוריה המאמצים חיים בצניעות ובאושר עד שאוקינה מוצא ביער נדוניה של זהב ומשי, וחלומות של גדלות מובילים את השלושה לעיר הגדולה.
סיפורה של הנסיכה שמגיעה מן הירח הוא אגדת העם העתיקה ביותר של יפן. הסיפור כבר עובד למסך מספר פעמים (כולל “הנסיכה והירח” של קון איצ’יקאווה) וטקאהאטה עצמו כבר חושב על הפרויקט 55 שנה, מאז עבד עם הבמאי טומו אושידה על סרט שבסופו של דבר לא נעשה. איסאו טקאהאטה עבד על הפרויקט שמונה שנים והתוצאה היא סרט יפהפה, אלגוריה מתוחכמת על הסכנות של החומרנות וטבעו החולף של היופי. האנימציה מצוירת ביד, בהשראת ציורי המכחול של המזרח הרחוק, והיא עדינה, מעודנת וזורמת. משמעות המילה “קאגויה” היא לזרוח והסרט אכן מבהיק על המסך”.

הסרט יוקרן פעמיים בלבד: ביום שלישי [ה-14.10] ב-9:30 וביום שבת [ה-18.10] ב-10:00. ניתן להזמין כרטיסים באתר הפסטיבל.

Rate this post
השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם אל דאגה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.